Tęczowa herbata

Zwykła herbata? Oklepana nuda, a Jacuś chciał znowu zaskoczyć czymś Agatę, więc szukał pomysłu na jakąś wariację herbacianą. Nie tak dawno Jacuś nie mógł zdecydować się co zrobić Agacie do picia, więc zrobił jej herbatę z liści kawowych. Ale teraz wiedział, że ma ochotę na herbatę, ale inną niż do tej pory piła. Aż w końcu wpadł na pomysł tęczowej herbaty:

W jednej szklance zaparzył mocną herbatę, zaś do drugiej nalał wody do połowy jej wysokości (właściwie to może troszeczkę mniej) i dodał do niej 3 łyżeczki cukru. Następnie powoli miareczkował herbatę do szklanki z wodą, stopniowo po kropelce ze strzykawki. Właściwie mógł to jeszcze zrobić łyżeczką, ale wolał dokładniej wykonać. O dziwo, herbata stworzyła osobną warstwę, jedynie w małej ilości wymieszała się z wodą.

 „ Ciężki ten cukier” – pomyślał Jacuś. Widział jeszcze sposób na robienie takiej herbaty używając dodatkowo do tego plastra cytryny. Spróbował i tej metody, bo zostało mu zaparzonej herbaty. Też dobrze wyszło, ale cytryna zmieniła odczyn herbaty i stała się jaśniejsza.


Tak wykonane herbaty zaniósł Agacie.
- Ulala, postarałeś się nawet, czegoś takiego to jeszcze nie widziałam – powiedziała Agata
- Łatwo nie było, trochę czasu i cierpliwości to wymagało.
- Ładnie i pięknie wygląda, tylko jakby to nie było takie słodkie. Ale gościom można serwować taką oryginalną herbatę.
- I weź tu dogódź kobiecie, zawsze będzie coś nie tak.
- A słyszałeś plotki, że nomissn ma dzisiaj 22 urodziny?
- Jupi yeah, znowu spalę jej parkiet!*
- Obawiam się, że byłaby zachwycona ponownie takim prezentem, chociaż jest już specjalistką w naprawach parkietów. Takiej szalonej imprezy to na pewno nie zechce mieć. Właściwie to przydałoby się jej trochę więcej zdrowia, bo przez czerwony katar słabo myśli.


* Osoba o tym imieniu w dużym stopniu przyczyniła się do strat. Na tym kończy się wszelkie podobieństwo do postaci rzeczywistych.

59 komentarzy:

  1. Fajne :)
    Tylko jak wypić taką wodę z cukrem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To trochę miesza się przy piciu, ale, że jest to słodkie, to pierwsza wersja jeszcze stoi na stole i czeka aż ktoś skusi się wypić :)

      Usuń
  2. Czadowo to wygląda, tylko jeszcze trzeba być cierpliwym, żeby to zrobić ;). Robiłam kiedyś takie piętrowe drinki, przy trzecim miałam dość i stwierdziłam, że mój nie musi być taki ładny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego bawiłam się strzykawką i kroplami dodawałam herbatę, łatwo zepsuć efekt.

      Usuń
  3. Rewelacyjnie prezentuje się taka herbatka! : )

    OdpowiedzUsuń
  4. Kojarzy mi się z galaretkami :D

    OdpowiedzUsuń
  5. o rany, herbatę robić strzykawka? Ale wygląda odjazdowo. Szczerze mówiac, gdybym zobaczyła coś takiego na stole, przenigdy bym tego nie tknęła, bo nie wpadło by mi do głowy, że to zwykła herbata. Ale ilosć sukru to zaden problem, ja zawsze mega słodzę.
    Hmmy, mój tata uwielbia herbatę, moze mu kiedyś tak wykombinować? Tylko że ja chyba nie mam strzykawki.
    Wychodzi tylko z herbatą, czy np. z sokiem też?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno się wlewać herbatę łyżeczką, dodając po troszeczku, ale mi dzisiaj za bardzo drgają ręce, żeby tak robić, a mam zawsze strzykawki pod ręką :)
      Robiłam to dzisiaj też z sokiem wiśniowym i nie wyszło mi, pewnie za szybko chciałam to zrobić, ale generalnie z różnymi syropami powinno wychodzić, więc muszę poćwiczyć to.

      Usuń
  6. Świetnie to wygląda :) Jacek musi bardzo kochać Agatę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocha i to mocno, tylko jak oni są postaciami fikcyjnymi to kochają się też fikcyjnie :)

      Usuń
  7. Ja chcę taką herbatę! Wielbię herbatę, ale taką "tęczową" wielbiłabym jeszcze bardziej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to trudne, tylko cierpliwości i precyzji wymaga :)

      Usuń
  8. pierwsze słyszę, ale wygląda bardzo ładnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Najlepszego ^^
    Pamiętam jak pisałas o parkiecie ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, przyjemnie słyszeć, że pamiętasz stare posty :P

      Usuń
  10. Przyznam szczerze, że nawet nie myślałam o robieniu czegoś podobnego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spoko, większość osób o czymś takim nie myśli, nie jesteś sama :)

      Usuń
  11. Fajne, ale podobno źle jest lączyć herbatę z cytryną - dziś się dowiedziałam. :/
    http://www.makelifefit.pl/?p=549

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, kiedyś w rodzinie jak ktoś czegoś nie pamiętał, to śmieliśmy się, że pił przez herbatę z cytryną.
      Nie przepadam za takim połączeniem, tylko do doświadczenia użyłam, bo ładnie wygląda to razem :)

      Usuń
  12. Wygląda to genialnie, chyba jutro zaskoczę mamę i zrobię coś takiego! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. fajnie wygląda! Trzeba się postarać, ale efekt niezły. Na wieczór jakieś tęczowe drinki by się przydały ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. no to STO LAT dla Ciebie ;*
    a ta herbata - wygląda nieziemsko! <3 fajny sposób na urozmaicenie herbaty ;)

    a kolano pomalutku wraca do formy.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. niczym drink!:) idzie się pomylić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli mam być szczera to nigdy nie piłam takiej herbaty. + 100 lat!
    zapraszam http://podrozepasjefotografie.blogspot.com/
    wspolna obserwacja ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ale źle trafiłaś, nie bawię się w to.

      Usuń
  17. Kiedyś mój przyjaciel też taką rzecz skombinował, ale nie dałam rady wypić, za słodka jak dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uff jak dobrze, że chociaż Ty miałaś już z tym kontakt :)

      Usuń
  18. Chyba sobie zaraz zrobię ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. ale czad, wygląda jak drink ;)
    wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  20. Wszystkiego najlepszego! A herbata super, niebanalnie podana! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, trzeba urozmaicać sobie życie :)

      Usuń
  21. O ile wygląda nieźle, to... nie, ja bym tego nie wypiła :D Nie z cukrem, nie lubię słodkiego : )

    OdpowiedzUsuń
  22. Muszę spróbować. Wygląda magicznie :p

    OdpowiedzUsuń
  23. :) i właśnie... wszystko super, ale ten cukier... nie przepadam za takimi ulepkami :) prezentuje się jednak fantastycznie!


    P.S. Kierowałam się podobnym tokiem myślenia... ;D żurawinę lubię? Lubię. Czekoladę lubię? Lubię? Więc mix nie może wyjść niesmaczny... :) wyszło cudownie! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. efektowne, ale pewnie dziwne w smaku pod koniec :D zrobilabym dziadkom, ale pewnie nie docenia ;c

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda rewelacyjnie, w pierwszej chwili myślałam, że to jakiś drink :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. swietne, ale czasem taki efekt tworzy sie bez urzycia strzykawki ;)
    no moze woda na spodzie nie jest az tak przezroczysta ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Masakra jakie super rzeczy można zrobić przy odrobinie chęci!!! Szkoda że nie ma łatwiejszego sposobu na wykonanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. it looks great. love the effect.
    Will you like to follow each other on GFC, FB or Twitter?
    Love
    New Post: Fashion Talks
    New Giveaway: Fashion Talks

    OdpowiedzUsuń
  29. nie no super! obawiam się, że ciężko u mnie z cierpliwością jeśli chodzi o przelewanie strzykawką, ale pomysł naprawdę fantastyczny :D wygląda pięknie i na pewno sama bym na to nie wpadła :)
    no i oczywiście wszystkiego najlepszego! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:P
      Chyba, że komuś nie drżą ręce, to może to szybciej zrobić.

      Usuń
  30. Taki prosty a jaki efektywny pomysł (:
    ja to jestem fanką tęczowych drinów! <3

    OdpowiedzUsuń
  31. Pomysł fajny, ale w moim przypadku w życiu bym tego nie wypiła, bo herbaty nie słodzę, nie mówiąc już o 3 łyżeczkach!

    OdpowiedzUsuń
  32. Spoznione, ale najszczersze zyczenia.
    Wszystkiego Najlepszego!
    Herbatka rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, liczą się chęci, dzięki :P

      Usuń
  33. Powiem Lubemu, niech mi taką zrobi :D

    OdpowiedzUsuń
  34. Pięknie wygląda, ale cukier... bleeee :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  35. wygląda super, ale czy równie dobrze smakuje?:D

    OdpowiedzUsuń
  36. No co do smaku to ja mam wątpliwości;p Ale pomysł jest wow!:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Za słodkie dla mnie ale pomysł wart zapamiętania :)

    OdpowiedzUsuń



Napisz opinię o moich wypocinach, o pogodzie lub o czym chcesz, róbta se co chceta :D
A morze ja robić za dórzo błenduw?
Jeśli coś tutaj wydaje się dziwne i głupie to spójrz jeszcze raz na tytuł bloga;)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.