Podczerwień rządzi!

Chyba mój mózg ostatnio przegrzał się i nie potrafi sklecić kilku zdań. Nie wyczerpały mi się pomysły, mam jeszcze długą listę, ale ciężko mi coś napisać. Niby nie narzekałam na upał w czasie pracy w polu, czasami miałam przyjemny wiatr chłodzący, ale częściej pyły i paprochy leciały mi prosto w oczy, a musiałam cały czas kontrolować sytuację w czasie prasowania słomy. Fakt, że w ciągniku miałam takie grzanie w nogi, że na dworze w pełnym słońcu było dla mnie chłodno i to przy 34°C w cieniu. Może to taka bomba z opóźnionym zapłonem, bo już od kilku dni jest chłodniej. Ale chyba prędzej zaszkodziła mi na myślenie praca w nieustannym skupieniu i monotonnym hałasie. Mój mózg potrzebuje rekonwalescencji (oczywiście jeszcze podgrzeję się na łące) by zabrać się do pracy.

Dzisiaj będzie „zapychacz” zdjęciowy, czyli mix zdjęć obrobionych w podczerwieni. Pochodzą one z różnych okresów, dlatego mają odmienne kolorystyki w zależności od mojego widzimisie. Aby powstało tego typu zdjęcie potrzeba pięknego, błękitnego nieba i soczystej zieleni, gdyż obróbka tego typu polega na zwiększeniu lub zmniejszeniu nasycenia tych kolorów. Potrzebny do tego jest program typu Fotoszop, lub inny bardziej zaawansowany niż PowerPoint. Oczywiście można też zrobić takiego typu zdjęcia zakładając filtr fotograficzny na obiektyw i nie bawić się w taką obróbkę, ale te zdjęcia były robione zwykłą małpką.







34 komentarze:

  1. Wow, wcześniej nie spotkałam się z tym efektem. Ciekawie to wygląda. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe są te zdjęcia. Najbardziej podoba mi się 3 od końca :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ejj, fajnie to wyszło :> też muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja to takich programów nie umiem obsługiwać XD Najładniejsze są baterie słoneczne, inne wyglądają jakoś tak...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farma fotowoltaiczna wgląda trochę jak z filmów o przyszłości?

      Usuń
  5. Mogę sobie porwać te zdjęcia na tapetę na tablecie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma problemu, jak będzie za słaba jakość to mogę przesłać Ci w lepszej rozdzielczości:)

      Usuń
  6. Miłej rekonwalescencji, na pewno się przyda! :)

    A co do zdjęć ... są jeszcze inne sposoby na osiągnięcie takiego efektu.

    Pozdrawiam, czarno-biały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolałam już nie zamęczać innych różnymi sposobami:)

      Usuń
  7. Łał, super efekt. Mi najbardziej podoba się drugie zdjęcie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przedostatnie zdjęcie, efekt trochę księżycowy :P Tylko mała futurystyczna drabina :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro w realu nie chciało mi się jej przesunąć, to i w fotoszopie dałam już sobie spokój. Właściwie to zdjęcie z tego samego miejsca co farma słoneczna, a głupio było na obcym terenie tak rządzić się:)

      Usuń
  9. Niesamowicie to wygląda. Najbardziej podoba mi się przedostatnie zdjęcie :).

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zdjęcia, efekt nadaje im niesamowity klimat.
    A prace w skwarze w polu - coś o tym wiem :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy efekt, rzeczywiście "księżycowy"!

    OdpowiedzUsuń
  12. To w takim razie wolę nie wiedzieć, jaką temperaturę miałaś w tym ciągniku.
    Fajny efekt, szczególnie to przedostatnie zdjęcie mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wolałam nie wiedzieć do jakiej temperatury nagrzewa się silnik;)
      Jak na razie przedostatnie zdjęcie wygrywa :P

      Usuń
  13. Jak to dobrze, że ja już nie robię na polu ;D Nie dałabym rady tak w pełnym słońcu. Drugie zdjęcie jest boskie! Takie magiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Również nie spotkałam się z tym efektem, ale podczerwień naprawdę rządzi!

    OdpowiedzUsuń
  15. Czwarte zdjęcie wygrało wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  16. Strasznie spodobały mi się te zdjęcia. Bardzo ciekawie się to prezentuje. Pierwszy raz takie coś widzę na oczy :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Od jakiegoś czasu nie lubię upałów, przebywania na słońcu itp. Po prostu źle się wtedy czuję, osłabiona i wyczerpana. Zdecydowanie wolę dni w których jest ok. 20 stopni i jest czym oddychać :) Lubię taki efekt na zdjęciach , zdecydowanie ma coś w sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny efekt, szczególnie 3 ostatnie. Nigdy nie próbowałam zabaw z podczerwienią, muszę się przeszkolić ;D

    OdpowiedzUsuń
  19. Zdjęcia niesamowite, chociaż ja raczej posłużyłabym się filtrem - ot, taki leń ze mnie w tych sprawach ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mój internet mobilny, który mam aktualnie do dyspozycji, nie daje mi niestety szansy na obejrzenie tych zdjęć, za co bardzo przepraszam. Obejrzę je w niedziele po powrocie do domu.
    Czasem po wyjściu z biblioteki (w niektórych okna się nie otwierają, dach są blaszane, a wiatraków nie ma) też odczuwam 34 stopnie w cieniu jako przyjemny chłód.
    I jak to jest z Twoimi pomysłami na posty? Magazynujesz je w głowie, czy może zapisujesz na blogu jako gotowe teksy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomysły głównie zapisuję w notatkach w zeszycie jako hasła - tematy do realizacji. Kiedyś zapisywałam to na pulpicie komputera, ale czasami przez przypadek usuwałam to. Chociaż właściwie sporo postów jest z poza listy, sporo tematów wymaga zrobienia czegoś, więc nie zawsze mam chęci takiej zabawy.

      Usuń
  21. Też często nie mogę nawet zdania napisać. Ale to zależy od dnia i nastroju. To widzę, że ciekawa praca. Lubię takie wiejskie klimaty. A zdjęcia bardzo ciekawe, super efekt. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. tak, zabawy z podrczerwienią potrafią dać ciekawe efekty :) fotoszop rządzi!
    pozdrooo

    OdpowiedzUsuń
  23. No tak, Photoshop i ja raczej się nie lubimy ^^) ale zdjęcia wyglądają naprawdę super, lubię takie artystyczne spojrzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Też lubię się pobawić z fotoszopkiem :D Z tym, że ja jak na razie mam fazę raczej na dodawanie kolorów, niż ich redukcję ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Czasem tworzę coś takiego, ale nie wiedziałam jak to się nazywa. :)
    Prasowanie słomy? Ciągnik? Wow!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dziecka jeżdżę ciągnikiem, ostatnio to nawet więcej niż samochodem. Ostatnio rodzice śmieją się, że "jestem sprytna jak chłopak", bo lubię włączyć ręczny gaz i wysiąść z ciągnika, aby odrzucić przeszkadzające kostki - przecież nic się nie stanie jak nie będzie kierowcy w środku :D

      Usuń



Napisz opinię o moich wypocinach, o pogodzie lub o czym chcesz, róbta se co chceta :D
A morze ja robić za dórzo błenduw?
Jeśli coś tutaj wydaje się dziwne i głupie to spójrz jeszcze raz na tytuł bloga;)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.