5 znanych nieistniejących produktów

Oglądając film w praktycznie każdym znajdziemy lokowanie produktu, prawie same znane marki. Jednak nie zawsze są stosowane istniejące produkty, a dzięki popularności filmu czy serialu stają się one tak modne, że fani szukają ich w rzeczywistości.  Niektóre powstały pewnie po to, aby nie psuć wizerunku danej firmy, bo kto chciałby być kojarzony z fatalnymi momentami. Część pewnie z nacisku władz, żeby nie promować złych przykładów. Albo może komuś nie zapłacono za promowanie jakiegoś znanego lizaka i wkurzył się tak mocno, że wolał wymyślić coś alternatywnego.

1.   ACME 


Każdy pewnie nie raz w bajkach widział różne wspaniałe wynalazki do niszczenia wrogów. Tym zajmowała się jedna z najbardziej znanych fikcyjnych firm, pojawiała się w różnych produkcjach. Jest to skrót od A Company that Makes Everything  - czyli firma, która produkuje wszystko, chociaż na początku miała oznaczać z greckiego doskonałe, najlepsze. Kto oglądał bajki z Looney Tunes, a w szczególności Strusia Pędziwiatra, pamięta, że Kojot próbował złapać biednego Strusia wykorzystując różne dziwne wynalazki – wszystkie były z logo ACME, które zawsze psuły się w najważniejszym momencie. Dlatego wolałabym nie zamawiać ich produktów, wolę sama już zrobić. 
Niewątpliwie firma była szalona produkując takie gadżety jak bomby, sztuczne kamienie czy rakiety. Jednak ta firma pojawiła się już wcześniej – w 1920 roku w niemej komedii „Sąsiedzi”. Różne produkty można znaleźć i w innych bajkach, np. w Kaczorze Donaldzie, czy Tomie i Jerrym. Znane myszy, które chcą zdobyć władzę nad światem czyli Pinky i Mózg są używane w zakładzie ACME Labs.
  

2.  Morley 


Często fikcyjne produkty są łudząco  podobne do znanych marek – w tym przypadku Marlboro. Ta marka jest najbardziej znana sprawą produkcji „Z Archiwum X”. Skutek był taki, że wypromowano palenie papierosów i ta marka stałą się wprost jednym z symboli amerykańskiej kultury, gdyż wystąpiły w ponad 50 filmach, między innymi w „24 godzinach” , „Beverly Hills”, „ Californication” aż prawie chciałby się kupić w sklepie. Ciekawe czy chociaż spowodowała wzrost sprzedaży Marlboro z racji podobieństwa do Morley.




3.  Oceanic Airlines



Nikt nie chciałby latać linią samolotów słynących z katastrof,  dlatego wymyślono fikcyjne. Oceanic Airlines założono w 1974 roku,  brały udział w wielu filmach słynących z wypadków, między innymi w „Najdłuższym locie” w 2000 roku, w którym terrorysta podłożył bombę z trującym gazem. Najbardziej znane są z serialu „Lost” i lotem 815 z Sydney do Los Angeles, który rozbił się na wyspie. Linie lotnicze mają nawet swoją stronę internetową, na której możemy sobie nawet znaleźć lot z różnych miast.


4.  MacCutcheon


Kolejna znana marka pojawiająca się w całej serii serialu „Lost”. To nazwa drogiej szkockiej  60-letniej whisky. Jej nazwa została nadana na cześć admirała Andersona MacCutcheon’a za liczne dobre czyny. Nie była to tania whisky, z racji wieku butelka mogła kosztować ok. 51.500 dolarów (63.800 zł), jedna szklanka kosztowała 120 dolarów.  Z tego względu w jednym odcinku Charles mówił Desmondowi, że nie jest warty picia jej.


5.   Mocny Full


A teraz coś z naszego podwórka - charakterystyczne piwo z  serialu „Świat według Kiepskich”. Bez niego życie Ferdka traci sens, nie może żyć bez kilku piw dziennie. Proste, a raczej prymitywne opakowanie powstało przez naklejenie żółtej naklejki na piwo Tatra. Nawet przez pewien czas można było go kupić – produkował go Browar Kiper z Piotrkowa Trybunalskiego, ale musieli wycofać go ze sprzedaży za naruszenie praw autorskich, które należą do autorów serialu.




Oczywiście można jeszcze znaleźć wiele podobnych przykładów, jak macie pomysły to napiszcie, mi brakuje już czasu, będę na kilkudniowych wczasach w polu. Jeśli chcecie to mogę też napisać notkę o produktach, które zaistniały po takiej promocji w filmach czy serialach. A teraz idę leczyć standardową astmę pozbożową.

38 komentarzy:

  1. ACME i Mocny Full są mi najbardziej znane... ACME to był mistrz! choć w sumie chyba słabe te produkty, skoro kojotowi nigdy nie udało się na nie złowić strusia... nie wiedziałam, że takie jest rozwinięcie skrótu! haha. dzięki za info :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie ciekawostki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam tylko Mocnego Fula, na resztę nie zwróciłam nigdy uwagi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest naprawdę ciekawe. Trochę jakby popkultura była innym wymiarem, który ma własne historie i własne produkty ;o

    Wiem, o czym jeszcze trzebaby wspomnieć. O piwie Duff i KrustyBurgerze z Simpsonów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O piwie nie wspominałam, można je spokojnie kupić, więc już nie pasuje do nieistniejących:)

      Usuń
    2. Łooo serio? To jak słodycze firmy Wonka na podstawie "Charliego i fabryki czekolady" ;D

      Usuń
    3. I to nawet w różnych krajach jest produkowane, może jeszcze napiszę o markach, które tak wypromowano, że weszły na rynek:)

      Usuń
  5. mocny full = oklejona tatra :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Hah nie wiedziałam nic o tej firmie z bajek xD dobry patent. Oklejona tatra też mnie zaskoczyła xd

    OdpowiedzUsuń
  7. Papierosy Morley i Palacz z Archiwum X - ach, te wspomnienia :P
    Ale Acme to też klasyka dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hmm, oklejona Tatra - nieźle :D Nigdy sie nie zastanawiałam, jak to piwo powstało, a tu proszę xD

    OdpowiedzUsuń
  9. Najbardziej zainteresowały mnie chyba te Oceanic Airlines. Chociaż nie chciałabym ryzykować lotu. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba ciężko o takiego śmiałka w rzeczywistości, co innego w filmie:)

      Usuń
  10. Muszę przyznać że nigdy nie zwracałam uwagi na marki w filmach i bajkach. Szczerze powiedziawszy słyszałam tylko o Mocnym Fullu :D

    OdpowiedzUsuń
  11. oh Mocny Full pamiętam jak zawsze chciałam spróbować tego zacnego piwa :D a w bajkach często pojawiają się jakieś takie fikcyjne firmy ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hahaha, mocny full znam i do dzisiaj czasem patrzę na Kiepskich :D Nie kojarzę natomiast ACME, chociaż na Strusia Pędziwiatra patrzyłam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja z tego kojarzę tylko ACME i Mocny Ful :D bardzo lubię Twoje posty, zawsze są interesujące i przykuwają uwagę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mocny Full - słyszałam właśnie, że kiedyś przez krótki czas można go było kupić.
    Wiesz, że zastanawiałam się co to znaczy to lokowanie produktu i nie wiedziałam o co chodzi. A jakoś nie sprawdziłam. Kolejna przydatna ciekawostka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tym teraz często mówi się, ale nie każdy wie jak fachowo to nazywa się:)

      Usuń
  15. Zaczęłam prowadzić bloga o podobnej tematyce. Zapraszam do wypowiedzenia się na temat twojej osobistej 'odskoczni'. Podsumuję wszystkie komentarze w kolejnym wpisie ;) http://giczalke.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. W anime ciągle zmieniają jakieś pojedyńcze literki, by nie łamać prawa :D WcDonald był mistrzowski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej nazwie nie słyszałam, ale nazwa dużo mówi:D

      Usuń
  17. Mi też się takie ciekawostki podobają :) i tak to już jest z filmami .. i podświadomość działa.

    OdpowiedzUsuń
  18. ACME i Mocny Full to podstawa. Ale faktycznie, gdyby istniała firma ACME to ludzie mieliby z nią złe skojarzenia xD.

    OdpowiedzUsuń
  19. Niczego innego oprócz Mocnego Fulla nie kojarzyłam :P Ciekawa notka jak zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny wpis! Znałam tylko piwo Ferdka, a na marke papierosów nawet nie zwróciłam w filmie uwagi:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te papierosy są tak podobne do Marlboro, że większość osób pewnie myślała, że to one:)

      Usuń
  21. Mało filmów oglądam i seriali, i tych wszystkich innych, toteż zbytnio nie zwracam uwagi na takie rzeczy, ale łał. ;D

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy nie zwracałam na to uwagi... Oprócz Fulla, naturalnie ;) A lokowanie produktu zawsze kojarzyło mi się z "patrz na ten produkt! Zasłonimy Ci całą scenkę naszymi produktami! Musisz je kupić, ale na wszelki wypadek jeszcze przez kilka sekund popatrz na te produkty, żeby się nie rozmyślić". -.-

    OdpowiedzUsuń
  23. Też nie zwracałam nigdy uwagi na takie produkty :) No może poza Mocnym Fullem, bo w oczy rzuca się niemiłosiernie ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mocny full najlepszy :) szczerze mówiąc jakoś nigdy nie zwróciłam specjalnie uwagi na resztę :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Tylko o Mocnym Fullu słyszałam ;D

    OdpowiedzUsuń
  26. To ACME zawsze mnie intrygowało w młodości ... jednak za szybko przestałem oglądać bajki by dowiedzieć się czegoś więcej o tej tajemniczej firmie :)
    Mocny Full - wśród browarów KRÓL :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie oglądam za często telewizji, a jeśli już to jakoś nie skupiam się na lokowanych produktach, także z tych pięciu, to tylko Mocny Full kojarzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja też kojarzę tylko Mocny Full. :P

    OdpowiedzUsuń
  29. pamiętam tylko Acme i Mocnego Fulla, nic więcej :P

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetny post, Ty zawsze piszesz coś co mnie zainteresuje:)

    OdpowiedzUsuń
  31. ooooooooo takie ciekawostki to uwielbiam:)
    a' szczególnie, że oglądałam losta=]

    OdpowiedzUsuń



Napisz opinię o moich wypocinach, o pogodzie lub o czym chcesz, róbta se co chceta :D
A morze ja robić za dórzo błenduw?
Jeśli coś tutaj wydaje się dziwne i głupie to spójrz jeszcze raz na tytuł bloga;)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.