Jak zrobić czekoladę w wersji chemicznej




Czekolada to jeden z ulubionych przysmaków wielu osób, jej jedzenie poprawia humor, koncentrację, dzięki zawartości magnezu jak i szereg innych mikroelementów.

Jak ją zrobić?
Czekoladę może każdy sam zrobić, wykonując proste reakcje chemiczne, nie wymagające trudno dostępnych odczynników i specjalistycznego sprzętu, więc  zwykła kuchnia może zastąpić laboratorium. 

Uproszczone składniki (lepiej nie zaśmiecać głowy szczegółami) potrzebne do wykonania doświadczenia:
·         2 łyżki Ca2O (najlepiej z własnoręcznie zerwanych owoców kakaowca, żeby mieć  100% pewności czystości składu)
·         50g  (C17H35COO)3C3H5 (jeśli nie mamy margaryny to ostatecznie zamrażamy zwykły olej)
·         0,25 szkl H2O (jeśli odcięto nam wodę to zbieramy deszczówkę)
·         0,25l sproszkowanego C12H22O11 +H2N-R-COOH +(C17H33COO)3C3H5 (ewentualnie wysuszamy suszarką zwykłe mleko)
·          1 łyżka C12H22O11 (no dobra raz się żyje – 0,2 kg)

Do garnka wkładamy rozdrobniony tristearynian gliceryny, dodajemy wodę, sacharozę i kakao. Ogrzewamy substancje w łaźni wodnej, nie dopuszczając do wrzenia mieszaniny. Pod wpływem promieniowania cieplnego substancje łączą się w jednolitą substancję ciekłą o barwie kakaowo kasztanowej z odcieniami ugierowymi – trioleinianiokakaosacharyzan gliceryny.
(C17H35COO)3C3H5+Ca2O + C12H22O11  + H2O  --->(CaO)2H4C12H22O11(C17H33COO)3C3H5

Następnie powstały produkt reakcji schładzamy do temperatury 20°C (raz gołębie na balkonie chciały spróbować tej substancji – ktoś chce kilka gołąbków, oddam za darmo?) i dodajemy mleko w proszku. Dokładnie mieszamy, aż powstanie jednolita czekoladowa masa - aminoditrioleinianiokakaodisacharyzan gliceryny*
 (CaO)2H4C12H22O11(C17H33COO)3C3H5+ (C12H22O11+H2N-R-COOH+(RCOO)3C3H5

 ---->(CaO)2H4(C12H22O11)2[(C17H33COO)3C3H5]2*H2N-R-COOH









*Czekolada zawiera również teobrominękofeinę,  fenyloetyloaminę, endokannabinoid…. 
Przed spożyciem pomódl się o przeżycie lub skonsultuj się z blogerką.

18 komentarzy:

  1. chyba jednak nie lubie chemii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim wydaniu jest bardzo smaczna :)

      Usuń
  2. :C
    Boże, przecież ja idę do klasy z rozszerzoną chemią :O Będą mi kazali jeszcze może napisać wzory na czekoladę... Wait, o czym ja piszę? Nieważne.
    Nie przepadam specjalnie za czekoladą, wszystko jedno, czy w postaci wzorów, czy innej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ca2O - you made my day! :D
    Gdyby nie mleko w proszku, powiedziałabym, że to po prostu polewa na ciasto, ale ogólnie gratulację za pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj przepis chyba nie dla mnie :))

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja myślałam, że chemia jest fajna. Ciekawy pomysł na przepis na czekoladę dla mądrych he :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy to dziwne, że aż mi ślinka cieknie na widok tych wzorów chemicznych? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, po prostu masz wielką ochotę na taką czekoladę:)

      Usuń
  7. hej, ja już Cię obserwuje :) będę zaglądać częsciej. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. często suszę mleko suszarką, aby otrzymać mleko w proszku :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ha, dobry post :D jestem czekoladomaniakiem i kończe szkołę o profilu chemicznym, ale z ta moja chemia kiepsko :D

    OdpowiedzUsuń
  10. haha brakuje mi tylko ziaren kakaowca, gdyby nie to pewnie bym już pichciła:-p

    OdpowiedzUsuń
  11. Dość ironiczny, ale ciekawy wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładnie tu u Ciebie :) Robiłam już nie raz domową czekoladę. Ale nie uważasz, że czytelniej byłoby podawać nazwy zamiast wzorów chemicznych? Laicy mogą się nie połapać ;P Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moje nazwy to i tak na koniec wyszły skomplikowane, bez wzorów nie wyglądałoby to tak śmiesznie :)

      Usuń



Napisz opinię o moich wypocinach, o pogodzie lub o czym chcesz, róbta se co chceta :D
A morze ja robić za dórzo błenduw?
Jeśli coś tutaj wydaje się dziwne i głupie to spójrz jeszcze raz na tytuł bloga;)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.