Cichy hałas



Jeśli nie wiesz jakiej muzyki słuchać na imprezie, żeby odpowiadała wszystkim, to najlepiej włączyć coś z klasyki - utwór 4'33"Johna Cage'a. Jednak  należy mieć do słuchania tego dzieła bardzo słabe głośniki, bo inaczej sąsiedzi zadzwonią po policję za zakłócanie ciszy nocnej.  Może być ciężko wytłumaczyć się, że po prostu chciało się ukulturalnić sąsiadów albo organizowało imprezę zainspirowaną życiem Johna Cage'a



Jak wiadomo, muzyka klasyczna jest skomplikowana, ciężka do grania, a za najtrudniejszy utwór uznaje się dzieło 4'33". Jest to największe dzieło życia tego kompozytora, zainspirowane huczną imprezą z lat młodości. Młody John tym utworem ciągle wkurzał swoich sąsiadów - policja już miała dosyć uciszania Cage'a. Na szczęście później nawrócił się, zapisał nuty do tego dzieła i zyskał sławę, dzięki genialnej kompozycji.

Nie jeden muzyk poddał się, kiedy miał wykonać ten utwór, zwróć uwagę, na zmęczenie dyrygenta  przy wykonaniu tego utworu.  Nuty, potrzebne do zagrania tego utworu, zajmują dużo stron, dlatego  wielką trudność stanowi ciągłe przekładanie kartek, a także liczne pauzy, o zróżnicowanej długości i dynamice działania. Takie stonowanie dynamiczne może wskazywać na inspirację impresjonizmem, cały utwór jest modernistyczny.


7 komentarzy:

  1. Czasem z chłopakiem mamy fazy na słuchanie klasyki. Tylko nie za głośno, co by sąsiadów nie drażnić ;).

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem tak: taki hałas jest nieco przerażający :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli o mąkę z ciecierzycy chodzi, to naprawdę warto spróbować :). Ja dodaję ją nawet do placków na słodko, zastępuję nią część owsianki itd. :D

    Też lubię klasykę, czasem słucham :).
    Niezłe dzieło :P.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy przeczytałem cały wpis, nim odpaliłem filmik, naprawdę przyciszyłem głośniki:)
    Po dwóch minutach dałem na maksa regulator dźwięku i przestraszyłem się, czy nie spalone są, ale kiedy brawa usłyszałem na końcu...:)
    Rewelka, jestem zdumiony:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj tam, oj tam klasyk jest bardzo spoko! :D

    OdpowiedzUsuń
  6. fajny blog,miło ,że do mnie wpadałaś:) obserwuję:*

    OdpowiedzUsuń



Napisz opinię o moich wypocinach, o pogodzie lub o czym chcesz, róbta se co chceta :D
A morze ja robić za dórzo błenduw?
Jeśli coś tutaj wydaje się dziwne i głupie to spójrz jeszcze raz na tytuł bloga;)

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.